15 Aralık 2011 Perşembe

Güneşin Patlaması Bizim Evi Vurdu...

Bu hafta biraz yazmayı boşladım gibi di mi:)
Yok yok hevesimi aldım bitti sanmayın sadece fırsat bulup odaklanamadım o kadar... Aslında çok bi vukuatım yok şu aralar...Tahminimce, galaksimizdeki güneş patlamasından oluşan elektromanyetik dalgalar bu yıl sanırım kurban olarak benim evimdeki bilumum elektronik aletleri hedef aldı:(
Önce internet gitti, tam onu düzeltelim derken ev telefonunda çevir sesi yok oldu. Telekom arızaya her yazdırdığımızda bütün gün evde olunmasına rağmen , sağolsunlar "evde olmadığınızdan arızanıza bakılamamıştır" maili atıp iki günlük kavga sonucu lütfettiler. Tam telefon ve internet düzeldi derken, hooop, üç yıldır duvarda kendi halinde asılı duran televizyonumuz susma hakkını kullandı. Görüntü var ses yok...
Ne hikmetse garanti süremiz bu yılın 7. ayında sona ermiş. Hani hep öyle olur ya garanti biter, cihaz arızalanır. Garanti bitim süresinde bozulmaya mı programlanıyor bu makinalar diye düşünmüyor değil insan....
Neyse ki Vestel müşteri hizmetleri bizi mağdur etmeyip garantiden yaptı televizyonu... yoksa benim adam getirmeyin televizyonu geri , ben teknik servislere güvenmiyorum, bir kere açıldı mı bir daha iflah olmuyor deyip  her gün bana taksitle alacağımız televizyonların bilgilerini gönderiyordu. Hem televizyonumu, hem bütçemi kurtardılar sağolsunlar:))


Herşey bir yana cep telefonsuz kalmak öyle ölümcül falan değil ama televizyonsuz olmak çok acaip. Bi kere evde sürekli bir şey eksik modundayım...Her  ne kadar evde kuzumla tepişerek dolaşsak bile yine de yokluğu farkediliyor. Zaten televizyonumuzun yapılıp gelmesi nerdeyse 5 günü buldu, biz bu 5 günün 3ünde dışarda gezdik:))) Her ne kadar sadece seyrettiğim birkaç dizi ve oğlum için baby tv'ler dışında çok bakmıyorsak da  o televizyon illa açılacak... Salonda olmasam bile yayın yapacak...

Hani derler ya "malın iyisi arıza sonrası serviste anlaşılırmış" diye (buya anasözü:))
 Şimdi sonuç, televizyon kalır, telekom ve internet için  alternatif çözümler bakılır. Arada kaynayan digitürk içinde alternatif Next minix diye bir uydu alıcısı varmış. Hakan söyledi; şöyle bi gözattım sayfasına, acaip birşey, bir kere dekoderi yok, skart girişine takılan bir parçası var sadece, istersen şifre çözücü kart takıyorsun, istersen programları kaydedip daha sonra seyredebiliyorsun,istersen de usb'ye kayıt yapıyorsun falan. Linki burda; http://www.next.com.tr/  ben henüz fırsat bulup araştıramadım aklımın bi köşesine kayıt ettim şimdilik. Siz bakarsanız bana da haber verin olur mu?


 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder