13 Nisan 2012 Cuma

İlk Karnemiz...

1 Nisan'da yuvamızda bizim ilk veli toplantımız vardı.
Oğluş zaten hasta olduğundan evde anneannesiyle kaldı.

Bizde karı koca  nerdeyse oğlumuzun doğumundan beri ilk kez yalnız sokağa çıktık...Tabii okula gidip yemekhaneye yerleştirilen sandalyelere oturup, Okulun müdiresi söze başlayıp çocuklarımızın bizim en değerli varlıklarımız olduğunu söylediği anlarda, yüreğimden ruhuma doğru hızla yol almaya başlayan göz yaşlarımı göstermemek için oldukça zorlandım açıkçası... 

Herkes sürekli çoğumu birilerine bırakıp tek başıma dışarı çıkıp plan yapmam ve nefes almam gerektiğini söylüyor. Tabii bunu söyleyenler hep bekar:)) Hani derler ya bekara karı boşamak kolay diye...

 İşin aslı çocuklar o kadar çabuk büyüyor ki, ve haftanın 6 günü çalışan bir anne olarak geriye kalan her dakikamı oğlumla geçirmek istiyorum ki hiç bir anının kaçırmayayım... Değil birkaç saat, bir saniyesi bile kıymetli... Gerçi birlikteyken de  hep gül gibi anlaştığımız söylenemez , kriz anlarımızda oluyor bol bol... Her ne kadar babamız, " Oh olsun kendin gibi doğurdun işte, gör bak senden neler çekiyorum, anasının kopyası birdiniz iki oldunuz " diyorsa da:)) ben halimden memunum...

Yine veli toplantısı diye  başlayıp  taa nerelere geldim..  Hemen topluyorum:)

 Okula gittik, öğretmenlerimiz biz karşıladı, tam aşağıya yemekhaneye inecekken tam önümüzde bir başka veli  bizim öğretmene "Biz çocuğumuzu iyileştirip gönderiyoruz, buraya geliyor yine hasta oluyor  kimin çocuğu hastaysa göndermesin kardeşim" derken benim adam tam parlayacaktı ki  zar zor aşağıya  indirdim. Bir de o sırada bizim çocuk da hasta ya, bizimki direkt üstüne alındı. Bizimde bu yılımız hep hastalıkla geçti hafta sonu iyileşiyor hoop pazartesi akşamı eve burnunu çeke çeke geliyor. Normal yani, bu çocuklar ilk defa aile dışında sosyal ortamlarla tanışıyorlar, kimle konuştuysam ilk sene hep böyle geçermiş. Biz de bu yılı böyle atlatacağız, çocuklar böyle böyle güçlenecek...

Toplantı da  genel olarak çocuklarımızın durumlarından ziyade genel olarak çocuklara nasıl davranmalı ve davranmamalıyız anlattı. Soruları  cevapladı. Aklımdayken söyleyeyim. Eğer evde iki çocuk varsa  kesinlikle küçüğün küçüklük avantajı yok, olmamalı...Bir çikolatayı ikiye bölerek değil büyük parçayı abiye küçük parçayı küçük çocuğa vermek lazımmış. Ya da abiye  o küçük bak kardeşini idare et denmemeliymiş... Adalet  böyle olurmuş...Herkes hak ettiğini almalıymış.

Bu arada toplantı çıkışı kuzuların gelişim bilgileri ile ilgili karnelerimizi de aldık:)))

Valla çok memnun oldum.. Buyrun bakın:)

İlk Karnemiz

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder